Segítő beszélgetés kártya
Elérhetőség: | Raktáron |
Beszélgess úgy, hogy mindenki örömet találjon benne! A segítő beszélgetés feladata nem más, mint kijavítani a hagyományos beszélgetésből fakadó szükségszerű félreértéseket, kudarcokat és konfliktusokat. A legtöbb ember azt hiszi, hogy beszélgetni egyszerű, elég csak járatni a szánkat. Ez a kártya nem nekik készült, hanem azoknak, akik összetettebben gondolkodnak a beszélgetésről. 76 lap instrukciókkal és beszédfordulatokkal |
|
|
Leírás és Paraméterek
Bár makacsul tarja magát az a nézet, hogy a beszélgetés elsősorban az információcseréjéről szól, a valóság ennél jóval összetettebb. Mert bár nyilvánvalóan még a legérzelmesebb beszélgetésben is történik információ csere, a lényeg messze nem ez. A legtöbb beszélgetés az érzelmek kifejezéséről és azok megértéséről szól. Ha ez sikerül a beszélgetés örömöt és felszabadultságot okoz, ha nem, akkor kisebb vagy nagyobb űrt hagy maga után.
Mire jó a Segítő beszélgetés kártya?
A beszélgetőpartner rugalmasabbá és segítőkészebbé válik.
Másképpen látja önmagát és a helyzetet, amiben van.
Elengedi a fekete-fehér, szemet-szemér, vagy-vagy gondolkodást és kinyílik.
Javul az önbizalma, a másokba és a külvilágba vetett hite megerősödik.
Beláthatja, hogy nincs tökéletesen vesztes élethelyzet, mindig lehetséges valamit tenni önmagért.
Jobban el tudja magát és a világot fogadni olyannak, amilyen.
Képes energiát meríteni csupán a szavak erejéből.
Lehetőséget kap a káros szokásai megértésére és megváltoztatására.
Képessé válik a szeretet elfogadására és továbbadására.
A segítő beszélgetés folyamata:
INDÍTÁS Minden beszélgetés rituálé, így minden beszélgetésnek van eleje, közepe és vége. A professzionális segítő beszélgetés általában nem a beszélgetés legelején indul.
MEGÉRTÉS A megértés minden valódi összekapcsolódás alapja. Nem lehetséges valakivel közösen előre lépni és bizalmi kapcsolatot felépíteni, ha nem értjük meg a
beszélgetőpartner álláspontját.
ELFOGADÁS Miután megértettük a beszélgetőpartnerünket, sokszor ki kell mozdulnunk gondolkodásunk komfortzónájából és amennyire képesek vagyunk, át kell élnünk az ő történetét. Ha az álláspontját elutasítjuk, akarva akaratlanul kiesünk a történetből.
VIZSGA Ha megértettük és elfogadtuk a másik álláspontját, akkor azt be is kell neki bizonyítani. Ez a kopogtatás a bizalom ajtaján. Ez a vizsgahelyzet!
MEGOLDÁS Ha jól vizsgáztunk a munkánk sokkal könnyebbé válik. Más dolgunk nincs, mint megfelelő nyelvi elemeket alkalmazva közös gondolkodásra ösztönözni a beszélgetőpartnert.
JAVASLATTÉTEL Ehhez a szinthez akkor csatlakozunk, ha a beszélgetőpartner nem képes önmagában megoldani a problémát és segítségre szorul, vagy mély programokat szeretnénk beültetni.
LEZÁRÁS A beszélgetést, akár az indítást, valamilyen formulával zárjuk, de míg a belépés nem valószínű, hogy emlékezetes része a beszélgetésnek, addig a kilépés az utolsó megmozdulás, amit érdemes jól kivitelezni, így a beszélgetés feldolgozása sokkal magasabb hatásfokon tud végbemenni.
Ez a kártya azoknak készült akik számára a beszélgetés nem csupán a csevegésről szól, hanem eszközt látnak benne, hogy segítsenek a környezetünkön és javítsák a világot éppen annyira, amennyire egy-egy kommunikációs helyzetben lehetséges.