Ezen a weboldalon sütiket (cookie) használunk annak érdekében, hogy javíthassuk a felhasználói élményt és jobb szolgáltatást nyújthassunk. Elfogadom
Termékek Menü

A meditációról általában

Ismerd meg mi is a meditáció!

Meditáció. Egy kopasz ember lótuszülésben, lehunyt szemmel ül. Talán alszik, talán vár valamire. Ha még nem próbáltad ki a meditáció technikáját, valószínűleg egy ehhez hasonló kép él benned is a meditációról. Elképzelhető, hogy a háttérben lévő füstölőt is látod, ahogy illatos füstje finoman belengi a szobát. Hogy egészen pontosan mit csinál ez az ember, arról a legtöbb nyugaton élőnek fogalma sincs. Megelégszünk azzal, hogy ez valami keleti szokás, ami biztosan nagyon hasznos azoknak, akik ráérnek kopaszon üldögélni. 

 

  1. Segít elérni a céljaid

Egész nap azért dolgozol, hogy elérd amire vágysz. Robotolsz a munkahelyeden, igyekszel odafigyelni az étkezésedre, próbálsz kedves lenni, eljársz mozogni, tanulsz, amennyire lehet. Vagy nem. Talán tudod, hogy ezt kellene csinálnod, de nem csinálod. Mindegy, mert valószínűleg úgy érzed, ez az egész – akár csinálod, akár nem - összességében rettenetesen nehéz és fárasztó. Pedig - te is tudod -, hogy létezik egy rendkívül egyszerű módszer, hogy elérd a céljaid. Ez pedig a meditáció. És, hogy miért nem meditálsz napi fél órát, hogy utána minden sokkal könnyebben menjen? Mert nem létezik, hogy ez ennyire egyszerű. Pedig az.

  1. Jelentősen csökkenti a stresszt

A meditáció, ha akarod misztikus valami, ha akarod egy technika, amivel a lehető legkönnyebben fel tudod venni a kapcsolatot belső önmagaddal és sokkal jobban tudod magad irányítani, mint akaraterővel. Ha valóban el akarod érni a célod, akkor meditálsz. Lehet, hogy nem meditációnak hívod, de akkor is meditálsz. Minden sikeres ember meditál valahogy. Másképpen nem lehetsz sikeres. Van aki evés közben, van aki sportol, olvas vagy kibámul az ablakon. Ez a tevékenység, amit sokan lazításnak vagy kikapcsolódásnak hívnak, csökkenti a stresszt. Amikor nem stresszelsz akkor vagy produktív. Ha egy gyors és hatékony meditációs formát szeretnél bevezetni az életedbe, a legegyszerűbb, ha a vezetett meditációt választod.

  1. Kiegyensúlyozottá, így vonzóvá tesz

Mindenki szeretne vonzó lenni, de csak kevesen azok. Ezt te is tudod. Vonzónak lenni, messze nem egyenlő azzal, hogy valaki csinos vagy jól öltözött. A vonzó emberek sokszor egyáltalán nem testesítik meg a szépségideált, de megtalálták a helyüket a saját életükben. Ettől nyugodtak. A belső nyugalom az a meggyőződés, hogy bármit hoz az élet, képes leszek szembe nézni és megbírkózni vele. Ez az élethez való kiegyensúlyozott alapállás olyan magabiztosságot sugároz kifelé is, amire minden ember vágyik. Ehhez a nyugalomhoz a legrövidebb út a meditáció. 

  1. Meggyógyít

Hogy mitől betegszünk meg az rengeteg dologtól függ. A betegségeink jelentős részének oka soha nem tudatosodik bennünk. Örülünk, ha egy krém, vagy gyógyszer eltünteti a betegség tüneteit és ilyenkor azt mondjuk meggyógyultunk. Pedig aki egy kicsit is foglalkozott már a betegségek kialakulásának valódi okaival, az tudja, hogy a legtöbb betegségért a tudattalanunk a felelős. A meditáció egyrészről segít leásni a tudattalan mélyebb rétegeibe, ahol megtalálhatjuk a problémánk okát. Másrészt segít eljutni egy olyan egészséges és feszültségmentes állapotba, ahol a szervezet öngyógyító képessége felerősödik, a gyógyulás elindul vagy jelentős mértékben felgyorsul.

  1. Jobban alszol

A legtöbb embernek van valamilyen nehézsége az alvással. Vagy nehezen alszanak el, vagy felébrednek és nem tudnak visszaaludni, vagy nem pihenik ki magukat kellőképpen. Bármi is a gondunk, az alvás hiánya rengeteg nehézséget és kellemetlenséget okoz az átforgolódott éjszaka után a nappali órákban is. A meditáció gyakorlásának meglehetősen praktikus haszna, hogy segíti a pihenést és az elalvást. Ha komoly gondjaid vannak az alvással, akkor válaszd ki a kifejezetten erre a problémára elkészített vezetett meditációt és használd bátran. Már nagyon sokaknak segített.

  1. Fejleszti az intuíciód és a kreativitást

Nyugodt állapotban jönnek a legjobb ötletek. Ezzel mindenki tisztában van, mégis a valódi, termékeny, alkotó nyugalom állapotába rendkívül nehezen jutunk el. Pedig elcsöndesedés nélkül túl nagy a zaj a fejünkben, hogy meghalljuk azokat a sugallatokat, amelyek a legtöbbet segítenek. Lehet szó nagy tervekről, fontos kérdésekről, nehéz problémákról, a megoldást csak akkor találjuk meg magunkban, ha vesszük a fáradtságot és tényleg elkezdjük keresni. Ehhez is a legrövidebb és leghatékonyabb út a meditáció.

  1. Növeli a teljesítő készséget

Ha nyugodt vagy. Ha nehezen billensz ki és hamar visszatérsz a nyugalomba. Ha magabiztosnak érzed magad. Ha könnyen tanulsz. Ha tudod, mihez nyúlj, amikor komoly kihívásokkal kell szembenézned. Ha erősnek és egészségesnek érzed magad. Akkor bármit elérhetsz, amit csak akarsz, ez nyilvánvaló. A harmónia növeléséhez nem kell más csupán napi fél óra rendszeres meditáció. Hogy mire lennél képes ha harmonikusabban élnéd az életed, mint most? Erre a kérdésre te tudod legjobban a választ.

 

A meditáció látszólagos passzivitása ellenére egy nagyon is aktív tevékenység. Olyan eszköz, amivel bárki – nem csak keleten – elérheti a céljait, meggyógyíthatja magát sőt másokat, és elkezdhet egyre felszabadultabban élni.

Mindannyiunk kezében van egy csodaszer, amivel elég keveset törődünk, pedig minden problémánk forrása, de egyben az egészséges élet kulcsa is. Mellékhatásai nincsenek, de gyógyító ereje hatalmas, ez pedig nem más, mint az elme.

Ha vennénk egy kicsit a fáradtságot és megtanulnánk együttműködni az elménkkel, hatalmasat léphetnénk előre. Az elménktől függ, hogyan érezzük magunkat a bőrünkben, mennyire vagyunk boldogok, de akár betegségeket is előidézhetünk vele a szervezetünkben, ami fizikai tünetek formájában is megjelenhet.

Hogy hogyan tudjuk a leghatékonyabban használni az elménket, arra ad egy lehetséges választ az oldal.

FONTOS!

A meditáció bizonyítottan nagy szerepet játszik az egészség megőrzésében, hatásos kiegészítője kezeléseknek, de nem helyettesítheti a teljes körű orvosi kivizsgálást! Ha régóta fennálló panaszod van, mindenképpen vizsgáltasd ki magad és kérd ki szakember véleményét a meditációs gyakorlatok végzése előtt.

Vezetés, veszélyes munka végzése közben vagy olyan esetben, amikor ébernek kell maradnod, ne hallgasd a hanganyagokat.

Amennyiben hajlamod van rohamok kialakulására, vagy régóta fennálló mentális betegséged van, a meditáció gyakorlása előtt kérd ki orvosod véleményét.